Annonsørinnhold
Å bli synlig på Google gjør at flere kunder finner din digitale bedrift.
Nedenfor finner du tips for hva du kan gjøre for å få havne høyt oppe på Google slik at du får flere potensielle kunder da både nye og gamle kunder lettere finner din nettside.
Publisert: 25.11.2020/editert 26.10.2021 av OMACO/YB.
1. Opprett Google Min Bedrift
Google Min bedrift, eller Google My Business på engelsk, er et gratis verktøy du kan bruke for å registrere din bedrift slik at den bli mer synlig på nettet. Dette gjør at din bedrift kan vises i Google Maps og i Google Søk[1].
Formålet er blant annet å øke din tilstedeværelse på nettet slik at du leder både nye og gamle kunder til ditt nettsted.
Nedenfor er et utdrag over hva du kan fylle ut på Google Min bedrift konto:
- bedriftens åpningstider
- nettsted
- telefonnummer
- beliggenhet
- legge ut bilder av bedriften og produkter og tjenester selskapet tilbyr
- motta og gi svar på anmeldelser
1.1 Google Min bedrift loggin
For å logge inn på Google Min bedriftskonto må du ha en Google konto. Har du allerede konto er det bare å logge inn på Google My Business. Du kan logge deg inn via datamaskiner, på Android-enheter og på iPhone og iPad.
Har du ikke allerede en Google konto, anbefaler OMACO at du oppretter en når du sitter foran datamaskiner da det er litt lettere med større skjerm å opprette Google Min bedrifts kontoen med nødvendig loggin detaljer.
1.2 Fyll ut Google Min bedriftskonto
Følg stegene på Google sin nettside for å opprette din bedriftskonto. Sjekk at detaljene du har skrevet inn er riktig før du bekrefter den.
I tillegg til å registrere din bedrift, kan du bruke Google Min bedriftskonto nesten som et profesjonelt Facebook eller LinkedIn selskapskonto. Du kan legge inn bilder, video, presentere ansatte og legge inn produkter du selger.
Nedenfor er en video med tips og strategi som kanskje kan være til hjelp for hvordan du kan registrere din bedrift på Google:
1.3 Bekreft Google Min bedrift
Frem til kontoen er bekreftet er den ikke synlig på Google Min bedrift. For å få bedriften din bekreftet i Google Min bedrift database, må du ha mottatt bekreftelseskode samt skrevet koden inn på din Google Min bedriftsnettside.
Du kan blant annet motta koden via telefon eller med posten. I skrivende stund opplyser Google[3] at grunnet Corona kan det ta mer enn 2 uker å motta Google postkortet med bekreftelseskoden.
Venter du for lenge med å bruke koden er den ikke lenger gyldig og du må bestille en ny kode.
1.4 Hvordan ser Google Min Bedrift postkortet ut?
Postkortet som Google kaller det, eller rettere sagt Google konvolutten er hvit. På den ene siden står det adressen til din Google bedriftskonto. På den andre siden som vist på bilde står det Google My Business.
1.5 Hvor lenge er Google bedriftskonto koden gyldig?
Koden du får tilsendt med Google konvolutten er gyldig i 30 dager[3] . Har koden gått ut, kan du bestille en ny kode. Det kan ta opp til 14 dager før du mottar ny kode.
1.6 Hva koster Google Min Bedrift?
Det er gratis å lage en Google bedriftskonto. I tillegg er det gratis å ha den og det kommer ingen ekstra kostnader i form av abonnementer eller lignende.
Informasjon, bilder, produkter og annet du legger ut på Google bedriftskontoen koster heller ikke noe. Derimot koster det penger om du vil bruke Google Ads annonser.
1.7 Oppsummering på Google Min bedrift
Google Min bedriftskonto er mektig. Spesielt for små og mellomstore bedrifter som ikke har mange penger til dyr markedsføring, så er dette gratisverktøyet en gave fra Google.
Med å opprette en bedriftkonto vil du, etter å ha fått den bekreftet, synligere på Google. Som bonus får du også en verdifull link til din nettside om du fyller ut din hjemmeside adresse på Google Min bedrift kontoen din.
2. Bli mer synlig på Google med ⚡ rask nettside
Google liker raske nettsider fordi den vet at vi kunder ikke liker å sitte og kikke på at hjulet snurrer og snurrer mens vi venter på at nettsiden skal dukke opp. Om hjulet snurrer for lenge kan dette føre til at kunder hopper et annet sted selv om innholdet på nettsiden er det beste i hele verden.
Fordi Google kjenner til dette premierer den raske sider ved å la nettstedet ranke høyere i Google[4].
2.1 Test hvor rask din nettside er
Det enkleste for å teste din nettside er å teste den selv for eksempel på en computer som du ikke har brukt nettsiden på før. Årsaken er at da vil ikke tidligere lagrede søk og tidligere nettbesøk påvirke resultatet. Test gjerne også på en telefon og iPad/nettbrett du ikke har gjort søket på før. Alternativt kan du slette all søkehistorikk før du tar testen. Du kan også gå Inkognito.
Uansett fremgangsmåte ser du selv hvor lang tid det tar før nettsiden kommer opp. Dermed får du en forståelse for opplevelsene til kundene når de kommer til din digitale bedriftsside. Går det mer enn ti sekunder, hadde du vel mest sannsynlig hoppet vekk fra siden om den ikke var din egen.
En mer målbar strategi er å ta en digital hastighetstest av nettsiden. Googler du dette finner du mange forslag til verktøy å bruke på nettet.
OMACO liker å bruke Google sin egen test PageSpeed Insights[5], Pingdom Website Speed Test[6], GTmetrix[7] som alle omtales av SEO eksperten WPJohnny[8] som populære nettsidefartsmålere.
2.1.1 Google PageSpeed Insights
På Google sin utviklerside har Google en nettsidetest kalt PageSpeed Insights som er gratis å bruke. Du skriver inn adressen til din nettside og trykker på ¨Analyser¨.
Når analysen er utført får du en skår på alt fra 0 til 100. OMACO gjorde testen på sin egen side og fikk skår på 59.
I tillegg til en verdi på raskheten på nettstedet, får du også informasjon om hva som gjør siden rask og treg. Google kommer også med muligheter. Alle tipsene fra Google har estimert besparelsestid.
Er du ikke utvikler eller veldig teknisk, kan analysebeskrivelsene og forslag til forbedring være vanskelig å forstå. Det kan også være tidkrevende å følge forslagene til å forbedre sidene.
Denne tiden kunne kanskje vært brukt mye mer konstruktivt på andre ting. OMACO anbefaler å ta Google testen som er gratis, eventuelt annen test for å få en status og generell oversikt over siden. Da har du et utgangspunkt og vet på et overordnet nivå status på din nettside.
2.1.2 Pingdom Website Speed Test
Akkurat som Google PageSpeed Insights sjekker også Pingdom Website Speedtest din nettside og oppgir nettsideraskhetsanalyse og forslag til forbedring.
Testing av OMACO AS sin nettside ga raskhetsgraden 85 og karakteren B. Raskhetsgraden går fra 0 som er dårligst og har karakteren F opptil 100 poeng og med karakteren A.
Med andre ord så gjør samme nettsted tatt samme dag som med Google sin PageSpeed Insights Test det mye bedre på denne testen. Selv om resultatet er ulikt, analyserer også Pingdom hva som er bra og kommer med forslag på hva som kan forbedres.
For en ikke teknisk IT person, er også disse forslagene vanskelige å forstå. Likevel kan de gi et overblikk over hva som er bra eller ikke bra. For eksempel, ofte tar bilder stor plass og har du mange store bilder vil dette komme frem på testen.
2.1.3 GTmetrix rask nettside test
Som Google PageSpeed og Pingdom sjekker også GTmetrix gratis din nettside, gir deg en analyse og kommer med forslag på hva du kan gjøre for å få en raskere nettside.
Etter at du har skrevet inn adressen til din nettside og trykket på knappen ¨test your site¨ vil maskinen jobbe litt til du får opp en rapport. Testen gir en grad, prosent på utførelse (eng. performance), og struktur (eng. structure).
I tillegg til grad, utførelse og struktur analyse er det også en visuell fart sammendrag. For ikke tekniske personer som synes det andre i rapporten blir vanskelig å forholde seg til er den visuelle fartoversikten lettere å forstå.
Nedenfor ser du den visuelle fremstillingen av testen gjort på nettstedet til OMACO:
Bildet fra venstre viser hva som skjer fra lasting målt fra null sekunder, og så øker det bortover mot høyre. På bildet vises litt over fire sekunder.
2.2 Erfaringer gjort på testing av nettside raskhet
Dette med å forstå analysen kan lett ta mye tid for en ikke teknisk person. Spesielt om du går inn detaljene og forsøker å korrigere nettsiden basert på analyseresultatene. Resultatet av slike tester er variable som vist ovenfor. OMACO anbefaler å ta analysen av slike tester med en klype salt.
Det er mange variabler å sette seg inn i. OMACO bruker test analysen som veiledende på et overordnet plan. Spesielt om du skal foreta store endringer på nettstedet som for eksempel å bytte tema eller Page Builder, kan det være smart å ta før og etter test.
OMACO har selv gått i fellen og forsøkt å sette seg inn i tekniske ting som har tatt mye tid som i grunnen ikke har ført til spesielt raskere nettside.
Et eksempel på en variabel som kan påvirke resultatet er hvor testen utføres på. På Pingdom kan du velge selv hvilken testserver som ligger nærmest noe som er bra.
Registrerer du deg på GTmetrix så får du også tilgang til noen testservere i verden. Betalingsdelen gir flere servere. Med Premium abonnement finner du kanskje en server å teste på som ligger nærmere deg. Nedenfor ser du et utdrag av nettsiden til GTmetrix som viser de sine testlokasjoner:
2.3 Oppsummering på testing av nettside raskhet
Fart nettsted testene som PageSpeed, Pingdom og GTmetrix måler ulikt. Av den grunn har nettsiden til OMACO fått ulik analyseresultat. Alle tre testene er gratis å bruke.
I kontrast til PageSpeed og GTmetrix tillater ikke Pingdom at du bruker den for ofte. Da får du opp en melding om at du er i kø. Dette løser du enkelt ved å trykke igjen, for så å kunne kjøre testen.
Hvilken som er best, er det nesten opp til deg å avgjøre. OMACO har selv brukt Pingdom og liker oppsettet på den. Men det irriterer litt dette med begrenset søkekapasitet.
Tror i fremtiden at også GTmetrix kommer til å bli mer brukt. Den visuelle fremstillingen hos GTmetrix er fin. OMACO har en forståelse av at det er akkurat som om det vanskelige dataspråket på analyserapporten blir litt forenklet og klarere fremstilt hos GTmetrix enn hos PageSpeed og Pingdom.
Hva du selv ender opp med å bruke må du nesten finne ut av selv. Kanskje noe helt annet? WPJohnny[8] konkluderer i sin artikkel at han opplever GTmetrix som best, så kommer Pingdom. PageSpeed kommer desidert sist og er ikke noe han bruker. Du kan lese mer om hans svært ærlige og detaljerte analyse på WPJohnny.
3. Høyere Google ranking med lett tema
Denne websiden er opprinnelig bygd med Page Editor Live Composer. For en ikke teknisk person har dette vært et vanskelig publiseringsverktøy å bruke. Faktisk så vanskelig å bruke at tekniske problemer overkjørte produksjon. Ingen grei situasjon å være i.
Noe måtte gjøres. WordPress har skjønt at OMACO ikke var den eneste bedriften som slet med og ikke klare å kunne si hva den ville med WordPress fordi det tekniske grensesnittet lå for høyt.
I tillegg fører tunge Page Buildere til at nettsiden laster tyngre. WordPress har med de siste versjonene kommet med en løsning på dette. De har introdusert en skriveeditor som heter Gutenberg. Og med Gutenberg kommer Gutenberg Blocks. Virkelig revolusjonerende.
Med Gutenberg Blocks kan du lage flotte nettsider uten å ha en tung editor som reduserer nettsiden din, som koster penger, og som kanskje ikke gir så god og rask support som ønsket.
3.1 Googling av tips på å bli synlig på Google
Da OMACO starter reisen med å få siden til å ranke høyere på Google, ble det Googlet mye på ¨Tips på å ranke høyere på Google¨, ¨Bli mer synlig på Google¨ og lignende. Dette med Gutenberg dukket opp. Gutenberg dukket også opp i selve WordPress ved gjennomgang og publisering av nettside.
OMACO valgte å teste Gutenberg ut og skrev sin første nettside med Gutenberg om å spare penger på Låneoversikten. Som med alt nytt tok det litt tid å bli kjent med det nye verktøyet, men Gutenberg gjorde OMACO raskere. Det var mye lettere å produsere. Mange har publisert hjelpefilmer på YouTube og artikler på Google om Gutenberg, så det var lett å finne hjelp når OMACO stod fast. Det best av alt er at verktøyet er gratis å bruke.
Og med alt som skjer rundt Gutenberg med blokker og plugins, endret verden seg for OMACO som for så mange andre bedrifter. Og verdenen fortsetter å endres for det lages stadig nye plugins og oppdateringer som før kun var en del av Page Buildere eller programmere kunne fikse.
Det digitale søket på nettet for å bli mer synlig i Google, ledet også OMACO frem til dette med temaer. Nettsider i WordPress må ha et tema. Disse kan være gratis eller koste penger.
3.2 Svært positiv erfaring med GeneratePress
Google søkingen på nytt tema hadde følgende ønskelige krav:
- oppdateres jevnlig
- gratis (el. ikke koste alt for mye)
- lett
- support (fornøyde brukere)
- lett for ikke tekniske personer å bruke
- Gutenberg vennlig
Søkingen førte til nettstedet WPJohnny og hans artikkel ¨Replace BLOATED PAGEBUILDERS with Gutenberg blocks¨. Der snakker Johnny blant annet om hvordan du kan bruke blokker fra Gutenberg og andre samt for eksempel temaet fra GeneratePress[9].
Google mer på nettet førte rask til overbevisning om at GeneratePress og temaet de sitt var løsningen på OMACO sine problemer. I skrivende stund har nettstedet Låneoversikten som OMACO også opererer emigrert over. Noe ryddejobb gjenstår, men konklusjonen er soleklar. Gutenberg og lett tema fra GeneratePress er en svært god kombinasjon.
3.3 Oppsummering på lett tema og Google ranking
Å gå fra Page Builder til temaet GeneratePress og Gutenberg blokker er noe av det smarteste OMACO har gjort. Å bruke disse verktøyene har gjort nettsiden til Låneoversikten mye raskere. Temaet ble startet implementert i september og allerede i oktober har nettsiden sett et økende antall besøkende.
Også andre faktorer kan ha bidratt til mer økt trafikk, men bare det at arbeidsverktøyet er mye lettere å bruke gjør at selve skriveprosessen er lettere. Når det å skrive artikler, putte inn bilder og grafer kan gjøres hurtigere, gjør igjen at mer blir produsert.
Kvaliteten på det som produseres blir også forbedret da hjelpemidlene med informasjon er tilstede (Google og YouTube). I tillegg har GeneratePress et forum hvor spesialister svarer med lynets hastighet. Virkelig VIP behandling.
Du vil kanskje bruke andre temaer og andre løsninger. Ulike folk vil ha ulike løsninger. Uansett valg så har det skjedd en endring i hvordan nettsider produseres etter at Gutenberg og blokker har kommet på banen.
En ekstra bonus med å gjøre Google og kunder glad med rask nettside er at siden din bruker mye mindre strøm og du får en mer grønn, miljømessig profil.
4. Bli mer synlig i Google søk med YouTube
YouTube eies av Google. Etter Google er YouTube verdens mest populære nettsted[10]. Det som er så utrolig bra er at akkurat som Google, så kan vanlige folk også være på YouTube. Du trenger ikke være TV produsent eller ekspert for å laste opp noe, eller kommentere hva andre har gjort. Det er også gratis.
Som privat person kan du ha konto. Mindre kjent er det kanskje at bedrifter også enkelt kan lage seg en YouTube kanal. Tenkt deg mulighetene om din bedrift, på verdens nest mest populære nettsted, blir populær og både kan hjelpe andre samt får godt med digitale besøk og feedback.
Mulighetene er uendelige. Utfordringene er i første omgang å starte kanalen. Deretter blir det å administrere den samt holde den levende på en eller annen måte. Kanskje blir du den enste YouTuber stjernen?
4.1 Steg for steg hvordan starte en YouTube kanal for din bedrift
David Walsh har laget en veldig bra video på kun 4 minutter på hvordan du kan gå frem for å lage en YouTube kanal for din bedrift. Hans kanal David Walsh Online er hovedsakelig en kanal med tips på hva du kan gjøre for å oppnå høyere ranking i Google..
Oppskriften for å registrere en bedrift konto på YouTube er summert opp nedenfor:
- Steg for steg hvordan opprette en YouTube kanal for bedrift:
- Gå til Youtube
- Opprett en ny kanal
- Under din konto ser du en link der står ¨See all my channels or create a new channel¨ som du trykker på. Videre trykker du på ¨Create a new channel¨ i det nye vinduet som dukker opp.
- Lag navnet på bedrifts kontoen
- Skriv inn bedrift eller bransjenavnet du vil ha på kontoen.
- Verifisere YouTube konto
- Fyll in telefon nummeret for å motta SMS så du kan verifisere konto. Fyll inn kode mottatt og trykk ¨Continue¨.
- Tilpasse
- Kontoen er da opprettet og klar for tilpasning.
4.2 Oppsummering på økt synlighet i Google og YouTube
Før OMACO fant den gode hjelpevideon til Walsh var det litt vanskelig hvordan en bedriftskanal skulle opprettes. Men med rett YouTube veiledning ble det enkelt.
Den første merkekanalen OMACO foretok, skjedde på en mobiltelefon. Anbefaler at du setter deg godt til rette foran en PC når du skal gjøre dette så du har stor skjerm foran deg når du skal fylle ut detaljene.
Å kun opprette en YouTube kanal gir deg nok ikke mer synlig i Google. Som med alle forhold, må YouTube forholdet også pleies.
Du kan for eksempel starte å følge bedrifter du kanskje allerede følger på en privat YouTube kanal. Kanskje sende de noen kommentarer eller spørsmål på filmer du har sett på fra dem.
Eller du kan starte å publisere hjelpevideoer på produkter du selger, og så linke til din nettside for å gi din nettside flere innkomne linker som gir flere kundebesøk.
5. Andre tips for å ranke høyere i Google
Nedenfor er andre tips og spørsmål og svar for å bli mer synlig i Google:
5.1 Finnes det andre kjente verktøy for å måle hastigheten på nettsiden på Google?
Ja, det gjør det. I tillegg til kjente fart auditeringsverktøyene til Google PageSpeed Insights, Pingdom og GTmetrix har du også Lighthouse[11]. Lighthouse er utviklet av Google for utviklere. Har du nettsiden din oppe i Google søkefeltet(0), kan du trykke på F12(1), gå til fanen Lighthouse på bildet som dukker opp(2), og så trykke på ¨Generate report¨(3) som vist nedenfor.
Rapporten genererer en nettsideanalyse inkludert SEO for mobil. OMACO selv bruker en miks av alle fire, hvor Pingdom har vært mest brukt tidligere.
5.2 Kan jeg selge ting på min nettside for å få flere treff i Google?
Det er absolutt noe å vurdere. Mange har rene nettbutikker. Det finnes også dem som har en kombinasjon av for eksempel shoppingdel og bloggartikler.
OMACO har selv startet å teste ut dette svært forsiktig med dette og har laget en sitatside med mulighet til kjøp i andre nettbutikker som hos Amazon.
Slik ser kombinasjon av sitater å selge en bok ut:
5.3 Hvordan kan det å ha shoppingprodukter øke synligheten i Google?
Under søkefeltet i Google er det en egen kategori kalt Shopping i tillegg til den for alle søk, bilder, og Google Maps. Dette kan lette kundene kommen til din nettside når de er på jakt etter noe å kjøpe.
Når folk søker etter for eksempel et en inspirerende sitatbok fra Zig Ziglar, dukker treff opp under denne fanen som vis på bildet nedenfor. Innenfor shoppingfanen finner du produkter å handle:
6. Ikke testede måter å bli mer synlig i Google
OMACO har ikke testet og dokumentert forslagene nedenfor for økt synlighet i Google enda. Kanskje blir de aldri implementert. Likevel er dette veldig interessante forslag som kanskje blir en del av strategien for videre forbedring av nettsidene i fremtiden.
6.1 Ha kommentarfelt på nettside
OMACO har ikke testet ut dette med kommentarfelt på nettsidene. Årsaken er at det rett og slett virker som enda en ting som må læres og administreres. Nedenfor er det listet opp noen fordeler og utfordringer kommentering på en nettside kan ha.
Fordeler:
- Besøkende får en mulighet til å kommentere og skrive hva de mener.
- Nettsiden får mer innhold. For eksempel om 20 stykker kommenterer og bruker 20 ord hver, er plutselig artiklene blitt 400 ord lengre. Google vil like dette spesielt om innholdet er SEO relevant.
- Nettsiden blir endret/oppdatert med hver kommentar. OMACO antar at Google vil like dette.
Utfordringer:
- Internett troll (må ha på plass et verktøy som beskytter nettsiden mot roboter så hjemmesiden ikke blir angrepet).
- Kommentar felt kan bety mer administrasjon og interaksjon med folk og ta tid å vedlikeholde.
- Utfordring å påse god kommentar kultur.
7. Konklusjon
Google har over 200 rankingfaktorer som bestemmer hvor synlig du er på Google. I tillegg til alle disse faktorene endres vektleggingen av faktorene også. Rankingfaktorene er ikke publisert og holdt oppdatert slik at du kan gå og implementere tipsene fra dem slik at siden din kan ranke som nummer 1 i Google.
Tips på å bli mer synlig i Google som å opprette Google Min Bedrift, teste raskheten på nettsiden, ha et lett tema som GeneratePress eller annet lett tema kombinert med Gutenberg blokker, eller å opprette en YouTube kanal er alle selvlært eller fanget opp på nettet med Google søk.
Personlig erfaring med å følge disse har resultert i høyere nett trafikk. Kanskje allermest det å fjerne Page Builder og gå for GeneratePres som tema kombinert med Gutenberg blokker. I tillegg til være lett som gjør at siden rasker mye raskere, var denne kombinasjonen så mye lettere å bruke.
Og support som GeneratePress som gjorde at OMACO følte seg som en VIP bedrift, gjorde at tekniske spørsmål ble løst raskt. Redusert produksjon fordi bedriften satt og ventet på avklaring ble sterkt redusert.
Den største erfaringen på reisen med å bli mer synlig på Google, er at ting bør gjøres ordentlig. Likevel er det vanskelig å produsere høy kvalitet når ikke du har rett verktøy og har mye erfaring i det du gjør.
OMACO er fortsatt i lærerfasen. Erfaringen gjort ovenfor er fortsatt under implementering. Men resultatet har startet å vise seg med flere besøkende på nettsiden.
Forhåpentligvis kan tips ovenfor også hjelpe deg å bli mer synlig på Google slik at du blir ranker enda høyere på Google og får flere besøkende og økt inntekt.
Mer informasjon (alfabetisk listet):
- «Få Google søk visuelt presentert av AnswerThePublic». www.omaco.no. Besøkt 20. november 2020.
- «Search Engine Optimalization (SEO) Starter Guide». developers.google.com. Besøkt 20. november 2020.
- «Why is my GTmetrix Performance Score different from PageSpeed Insights, WebPageTest, and web.dev?». gtmetrix.com. Besøkt 25. november 2020.
Referanser
[1] «Kom i kontakt med kunder på Google helt gratis». www.google.com. Besøkt 10. november 2020.
[2] «How to Setup Google My Business For Max Exposure». www.youtube.com. Besøkt 10. november 2020.
[3] «Bekreft den lokale bedriften din på Google». support.google.com. Besøkt 11. november 2020.
[4] «Evaluating page experience for a better web». webmasters.googleblog.com. Besøkt 20. november 2020.
[5] «Gjør nettsidene dine raske på alle enheter». developers.google.com. Besøkt 20. november 2020.
[6] «Pingdom Website Speed Test». tools.pingdom.com. Besøkt 20. november 2020.
[7] «How fast does your website load? Find out with GTmetrix». gtmetrix.com. Besøkt 20. november 2020.
[8] «How to optimize for Google Pagespeed, Pingdom, and GTmetrix». wpjohnny.com. Besøkt 20. november 2020.
[9] «How to optimize for Google Pagespeed, Pingdom, and GTmetrix». wpjohnny.com. Besøkt 20. november 2020.
[10] «YouTube». en.wikipedia.org. Besøkt 20. november 2020.
[11] «Lighthouse». developers.google.com. Besøkt 25. november 2020.
Oppdatert
- 18.6.2021 Teknisk oppdatering: artikkelen med oppdaterte link (status kode 3xx).
- 21.6.2021 Teknisk oppdatering: artikkelen oppdatert med link (status kode 4xx og 5xx).
- 25.10.2021 Lagt til informasjon om Google Min Bedrift konvolutten.